16 Ocak 2012

Kavramak


Diyor ki mesela şeytandan Allah sığınırım, 67. Ayette Hz. Musa (a.s.)’a, Hz. Hızır (a.s.), şeytandan Allah’a sığınırım, “Dedi ki: "Gerçekten sen, benimle birlikte olma sabrını göstermeye güç yetiremezsin." (KEHF SURESİ/ 67)” Çünkü “hikmet gözüyle bakmayacaksın, çıkaramazsın” diyor. “(Böyleyken) "Özünü kavramaya kuşatıcı olamadığın şeye nasıl sabredebilirsin?" (KEHF SURESİ / 68)” Özü çok önemlidir, bak, “özünü kavrayamazsın” diyor.

Dedi ki: "Eğer bana uyacak olursan, hiçbir şey hakkında bana soru sorma,” Yani “bu niye şöyle oldu, şu niye böyle oldu?” Sorma. Çünkü bir bildiğim var, anlamında. “ben sana öğütle-anlatıp söz edinceye kadar." (KEHF SURESİ / 70)” Ne zaman öğütle söz edip anlatacak? Vakti geldiğinde. “O vakte kadar sükût edeceksin” diyor.

Dedi ki: "Gerçekten benimle birlikte olma sabrını göstermeye kesinlikle güç yetiremeyeceğini ben sana söylemedim mi?" (KEHF SURESİ / 72)” Hz. Mehdi (a.s.)’ın da anlatımlarına insanların bir çoğu yahut bir kısmı kesinlikle güç yetiremeyecektir. Kuran bunu anlatıyor, ona işaret ediyor. Hz. Mehdi (a.s.)’da Hz. Hızır (a.s.) halleri vardır. Talebelerinde de Hz. Hızır (a.s.) halleri vardır, inşaAllah.

“Dedi ki” Bak defalarca söylüyor.“Dedi ki: "Gerçekte benimle birlikte olma sabrını göstermeye kesinlikle güç yetiremeyeceğini ben sana söylemedim mi?" (KEHF SURESİ / 75)” Bir daha söylüyor. Sonra hikmetini açıklıyor. Dedikleri doğru, hikmetli inşaAllah. “Anlayamadım” diyen olursa, tabi biz ona yine anlatacağız inşaAllah.



Bu yazı, Sayın Adnan Oktar'ın, "20 Kasım 2011tarihinde A9 TV'de yaptığı sohbet programından alınmış bir bölümdür. Sohbetin tamamını http://www.a9.com.tr  
adresinden seyredebilirsiniz. 

...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder