27 Eylül 2011

Kuran Tefsiri


Kaf suresi:

“Kaf. 'Şerefli üstün' Kur'an'a andolsun. Hayır, onlara kendilerinden bir uyarıcı gelmesine şaştılar da, o kafirler: "Bu şaşılacak bir şey" dediler. Biz öldüğümüz ve toprak olduğumuz zaman mı (yeniden diriltilecek mişiz)? Bu uzak bir dönüş (iddiasıdır)."
“Olacak iş mi?”diyorlar. Bu nedir bu? İman zafiyeti. Bak nereyi açsak iman zafiyeti ile karşılaşıyoruz. Biz ne yapıyoruz? İman hakikatlerini anlatıyoruz. İman zafiyetini ortadan kaldırmaya çalışıyoruz. Kuran’da en çok anlatılan konu, hakim konu, yüzde 70, 80 hep iman zafiyetidir ve ona karşı alınacak tedbirlerdir. “Bu konunun neden bu kadar üstünde duruyorsunuz?” diyorlar. Ehemmiyetli olduğu için duruyorum. Çünkü Kuran’ın yüzde yetmişi, sekseni bu konunun üzerinde durur, inşaAllah.

Hucurat suresi, 15;“sonra hiçbir kuşkuya kapılmadan Allah yolunda mallarıyla ve canlarıyla cehd ettiler.”
“Kuşkuya kapılmadan”, kuşkuya niye kapılmaz bir insan? İmanı güçlü olduğu için. Yine iman hakikatinin önemini görüyoruz.

Kasas suresi, “23- Medyen suyuna vardığı zaman, su almakta olan bir insan topluluğu buldu. Onların gerisinde de (hayvanları su başına götürmekten çekinen) iki kadın buldu. Dedi ki: "Bu durumunuz ne?" "Çobanlar sürülerini sulamadıkça, biz sürülerimizi sulayamayız; babamız, yaşı ilerlemiş bir ihtiyardır." dediler.
24- Hemencecik onların sürülerini suladı, sonra yine gölgeye çekilerek dedi ki: "Rabbim, doğrusu bana indirdiğin her hayra muhtacım."
25- Çok geçmeden, o iki (kadın)dan biri, (utana utana) yürüyerek ona geldi. "Babam, bizim için sürüleri sulamana karşılık sana mükafaat vermek üzere seni davet etmektedir." dedi. Bunun üzerine ona gelip de olup bitenleri anlatınca o: "Korkma" dedi. "Zalimler topluluğundan kurtulmuş oldun."
26- O (kadın)lardan biri dedi ki: "Ey babacığım, onu ücretli olarak tut; çünkü ücretle tuttuklarının en hayırlısı gerçekten o kuvvetli, güvenilir (biri)dir."
Bakın şimdi o kadınlar Hz. Musa (as)’a dikkatlice bakmışlar. O da onlara dikkatlice bakmış. Ve Hz. Musa (as)’ın güçlü ve kuvvetli olduğuna kanaat getirmişler. İkincisi; konuşmuşlar, güvenilir olduğuna kanaat getirmişler. Yüzündeki ifadeyle, konuşmalarıyla güvenilir olduğuna kanaat getirmişler. Kuran ayeti. Bir insan niye güvenilir olur? İmanlı olduğu için. Niye o kadınlar Hz. Musa (as)’ı seviyorlar. Güvene olmasının sebebi olan imanından dolayı. Demek ki sevginin sebebi neymiş? İmanmış.

27- (Babaları) Dedi ki: "Doğrusu ben, sekiz yıl bana hizmet etmene karşılık olmak üzere, şu iki kızımdan birini sana nikahlamak istiyorum; şayet on (yıl)a tamamlayacak olursan, artık o da senden. Ben sana zorluk çıkarmak istemem; beni de inşaAllah salih olanlardan bulacaksın."
28- (Musa) Dedi ki: "Bu, benimle senin aranda olan (bir antlaşma)dır. Bu durumda iki süreden hangisini yerine getirirsem, artık bana karşı bir haksızlık söz konusu olamaz. Allah, söylediklerimize vekildir."
29- Böylelikle Musa, süreyi tamamlayıp ailesiyle birlikte yola koyulunca, Tur tarafında bir ateş gördü. Ailesine: "Siz durun, gerçekten bir ateş gördüm; umarım ondan ya bir haber, ya da ısınmanız için bir kor parçası getiririm" dedi.
30- Derken oraya geldiğinde, o kutlu yerdeki vadinin sağ yanında olan bir ağaçtan: "Ey Musa, Alemlerin Rabbi olan Allah Benim;" diye seslenildi.
31- "Asanı bırak." (Attıktan hemen sonra) onun şimdi bir yılan gibi hareket ettiğini görünce, arkasına dönüp bakmaksızın kaçmaya başladı. "Ey Musa, dön ve korkuya kapılma. Şüphesiz güvendesin."
32- "Elini koynuna sok, kusursuz olarak bembeyaz çıksın. Ve (her türlü) dehşetten yana kanatlarını kendine doğru çek. İşte bunlar, senin Rabbinden Firavun ve önde gelen adamlarına iki kesin-kanıt (mucize)dır. Gerçekten onlar, fasık bir topluluktur."
Niye adamların imanı zayıf?  Ve neden onlara mucize gösteriliyor? Çünkü en önemli konu insanlara iman hakikatlerinin gösterilmesi ve anlatılmasıdır. O elindeki asasını atmasını niçin istiyor Cenab-ı Allah? Ve yılana dönüşüp, onların görmesini niçin istiyor? Çünkü adamlar evrime inanıyorlar. Zehirlenmişler evrim inancıyla ve inançsız, ateistler. Allah onların ateistlikten kurtulup, yaratılış inancına, Allah’ın yarattığı inanca dönmelerini istiyor ve onun için ispat meydana getiriyor.

33- Dedi ki: "Rabbim, gerçekten onlardan bir kişi öldürdüm, beni öldürmelerinden korkuyorum."
34- "Ve kardeşim Harun; dil bakımından o benden daha düzgün konuşmaktadır, onu da benimle birlikte bir yardımcı olarak gönder, beni doğrulasın. Çünkü onların beni yalanlamalarından korkuyorum."
35- (Allah) Dedi ki: "Pazunu kardeşinle pekiştirip güçlendireceğiz; sizin ikinize de öyle bir 'güç ve yetki' vereceğiz ki, ayetlerimiz sayesinde size erişemeyecekler. Siz ve size uyanlar galip olanlarsınız."
Allah taraftarları galip olacaklar, inşaAllah.
36- Musa, onlara apaçık olan ayetlerimizle geldiği zaman: "Bu, düzüp uydurulmuş bir büyüden başkası değildir. Biz geçmiş atalarımızdan bunu işitmedik" dediler.
Nedir bu? İman zafiyeti. Orada ona karşı gösterdiği deliller, mucizeler ne? İmanlarını tahkiki hale getirmek için, akıllarını ikna edip, kalplerini ikna etmek için gösterdiği deliller. Konu ne? İman zafiyetinin nasıl giderileceği. Doğru yolda olduğumuz aşikar, görülüyor.

37- Musa dedi ki: "Rabbim, kimin Kendisi'nden bir hidayetle geldiğini ve bu (dünya) yurdun(un) sonucunun kime ait olacağını daha iyi bilir. Gerçekten, zulmedenler, felah bulmazlar."
38- Firavun dedi ki: "Ey önde gelenler, sizin için benden başka ilah olduğunu bilmiyorum. Ey Haman, çamurun üstünde bir ateş yak da, bana yüksekçe bir kule inşa et, belki Musa'nın ilahına çıkarım çünkü gerçekten ben onu yalancılardan (biri) sanıyorum."
Yine iman zafiyetinden dolayı, materyalist kafadan dolayı, açmaza girdiği ve zırvaladığı görülüyor. Darwinistler nasıl zırvalıyor. O da orada zırvalıyor.

39- O ve askerleri, yeryüzünde haksız yere büyüklendiler ve gerçekten Bize döndürülmeyeceklerini sandılar.
Küfür hep asgari güçle insanları sindirmeye  çalışmıştır. Kuran ona işaret ediyor.



Bu yazı, Sayın Adnan Oktar'ın A9 TV'de ''18 Eylül 2011'' tarihindeki sohbet programından alınmış bir bölümdür. Sohbetin tamamını http://www.a9.com.tr  adresinden seyredebilirsiniz. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder