06 Eylül 2011

Kuran Tefsiri - Nas ve Kafirun Sureleri


Nas Suresi

“De ki: İnsanların Rabbine sığınırım. İnsanların malikine, İnsanların (gerçek) İlahına; 'Sinsice, kalplere vesvese ve şüphe düşürüp duran' vesvesecinin şerrinden.Ki o, insanların göğüslerine vesvese verir (içlerine kuşku, kuruntu fısıldar); Gerek cinlerden, gerekse insanlardan (olan her hannas'tan Allah'a sığınırım).”
Hannaslardan. Cin ve insan şeytanlar Müslümanların Kuran’ı anlatmasını, okumasını istemezler. Engel olmaya çalışırlar. Kendileri de bir şey yapmaz. Yapana da engel olurlar. Böylece felaketi beklerler. Allah esirgesin.

Kafirun Suresi

 “De ki: "Ey kafirler." "Ben sizin taptıklarınıza tapmam." "Benim taptığıma siz tapacak değilsiniz.""Ben de sizin taptıklarınıza tapacak değilim." "Siz de benim taptığıma tapacak değilsiniz.""Sizin dininiz size, benim dinim bana."”
MaşaAllah, maşaAllah. Aynı zamanda bu müşrikun ve müşrikata yöneliktir. Yani müşrikler kendi dinlerine dönmesini ister Müslümanların. Yani Kuran’ı esas almayan, hurafe dinine dönmesini ister. Onlara da, müşriklere de aynı cevabı verecek Müslümanlar. “Sizin dininiz size, bizim dinimiz bize.”  Yani Kuran’ın anlattığı dine biz uyuyoruz. Müşriklerin anlattığı hurafe dinine değil, inşaAllah.

Bu yazı, Sayın Adnan Oktar'ın A9 TV'de ''3 Eylül 2011'' tarihindeki sohbet programından alınmış bir bölümdür. Sohbetin tamamını http://www.a9.com.tr  adresinden seyredebilirsiniz. 


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder