25 Eylül 2011

İnternet Dili


İnternet yazışmalarında dini ifadelerin kısaltılması ile ilgili:

 “AEO’lun” yazıyorlar, sonra anladım. “Allah’a emanet olun” demek istiyor. Ne kadar korkunç şey yapıyorsunuz sen? Yani o  kadar konuşuyorsun, gereksiz cümleler de oluyor. En vurucu, en önemli, en güzel sözler söylenirken, Allah anılırken AEO olur mu bu? Yapmayın. Çok büyük hata yapıyorsunuz, çok büyük gariplik ve yanlışlık bu. Böyle şey olmaz. “Ben de bu nedir?” diyorum. “Ne demek istiyor acaba?” diyorum. Allah’ın ismini yazsana. “Allah Celle Celahü’ne emanet olun” de. Cenab-ı Allah’ın ismini yazsana, ikrar et, ne güzel konuş. Allah’ı an. Allah’ı zikret. “Cenab-ı Allah’a emanet olun” de. “Selamun Aleyküm” açıkça yazacaksın, Selam. “Slm” olmaz. İnternetçi ruhu, internetçi felsefesi, internetçi ahlakı olmayacak. Bunu bırakın. Bu garip bir din anlayışı. Garip bir hayat anlayışı, garip bir felsefe veriyor. Girmeyin ona. O yavaş yavaş sizi kemirir, çökertir. Yapmayın onu. Tehlikeli bir şey o. İnternette oluşturulan o felsefe, din demiyorum felsefe, garip bir anlayış. Üslup mesela, kapalı hanımlar yazışıyorlar ben görüyorum aralarında çok acayip sözler. Hatta bir kısmı züppe bir üslup kullanıyor. Dinle imanla alay eden üsluplar, lakayt üsluplar, dine mukaddesata karşı üst perdeden üsluplar, ezik üsluplar, enaniyetli üsluplar çok ayıp, çok çirkin. Nadir de olsa görüyoruz. Olmaması lazım.



Bu yazı, Sayın Adnan Oktar'ın A9 TV'de ''10 Eylül 2011'' tarihindeki sohbet programından alınmış bir bölümdür. Sohbetin tamamını http://www.a9.com.tr  adresinden seyredebilirsiniz. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder