09 Ekim 2011

İyi İnsan Hep Güzel Yaşar!


Nahl Suresi, 97: ''Erkek olsun, kadın olsun, bir mü'min olarak kim salih bir amelde bulunursa, hiç şüphesiz Biz onu güzel bir hayatla yaşatırız ve onların karşılığını, yaptıklarının en güzeliyle muhakkak veririz.''

Bu ayet bir mucizedir. Gözle görülen, elle tutulan bir mucizedir. Şimdi “bir insan samimi olup da kötü yaşaması mümkün değil diyor” Allah. Gerçekten yüzde yüz samimiyse mutlaka güzel hayat yaşatırım diyor. Net mucize değil mi? Elle tutulur bir şey. Çünkü görülüyor. Adam samimi oluyor. Mutlaka, ama mutlaka güzel hayat yaşıyor. Kuran’ın gizli mucizelerinden bir tanesidir bu. Her iyi insan hep güzel yaşar. Ama gerçekten samimi olacak. Öyle yarım kenardan değil. Çünkü her insan kendini samimi zanneder, “ben çok samimiyim” der. Halbuki birçok insan samimiyetsizdir. Öyle olmaz. Yani samimi olmak apayrı bir olaydır. Özel bir güçtür. Özel bir kararlılıktır. Özel dikkat ister. Mesela her saniye kendini kollamak ister. Muazzam bir irade gerektirir. Mesela şimdi ben konuşuyorum. Ben konuşurken tutar “ben ne güzel akıllı konuşuyorum, ne isabetli konuşuyorum” dersem bu şirk olur, samimiyetsizlik olur. Çünkü beni konuşturan Allah. O zaman gitti. Yani çok kötü bir üslup olmuş olur. Yanlış bir üslup olur. Mesela sizi övdüğümde Allah’ı övmüş olurum. Çünkü onun güzelliğini yaratan Allah, sevdiren de Allah. Güzel olur da bizi korkutur Allah, tedirgin eder, geriliriz. Mesela panter çok güzel oluyor ama insan çekiniyor gördü mü. Aslında yılanı da Allah istese sevdirirdi ama onu mesela itici göstertiyor, sevdirmiyor.

Bu yazı, Sayın Adnan Oktar'ın, ''1 Ekim 2011'' tarihinde A9 TV'de yaptığı sohbet programından alınmış bir bölümdür. Sohbetin tamamını http://www.a9.com.tr  adresinden seyredebilirsiniz. 


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder