26 Aralık 2012

'Sevgi Dışında Sizden Hiçbir Ücret İstemiyorum'


Meryem Suresi 96’da Cenab-ı Allah -şeytandan Allah’a sığınırım-; “iman edenler ve salih amellerde bulunanlar” mesela samimi olanlar, “ise” diyor Allah, “Rahman (olan Allah), onlar için” yani bu Müslümanlar için özel olarak “bir sevgi kılacaktır” diyor Allah. “Müthiş bir sevgi gücü vereceğim” diyor Allah, “alışılmışın dışında, insanların bilmediği, çok güçlü, derin bir sevgi vereceğim” diyor Meryem Suresi 96’da. Bizim sevgimizin nedeni de bu. İman ediyoruz ve samimi amellerde bulunuyoruz. Cenab-ı Allah da bize lütfediyor, kalbimize müthiş bir sevgi koyuyor. Mucize olarak bu sevgi geliyor bizlere.

Şura Suresi 23 -şeytandan Allah’a sığınırım-; “işte Allah, iman edip salih amellerde bulunan”. Hep önce iman, çünkü yobaz takımında iman olmuyor, bir de samimiyet olmuyor. Samimi olmuyor; sırf sahtekardırlar, hep üçkağıtçıdırlar. “Salih amellerde bulunan”, samimi amellerde bulunan “kullarına şöyle müjde vermektedir” diyor Cenab-ı Allah, Allah’ın verdiği müjde. “De ki: “Ben buna karşı yakınlıkta sevgi dışında” Peygamberimiz (s.a.v.) diyor, “sevgi dışında sizden hiçbir ücret istemiyorum.” Yani; “tebliğ yapıyorum, İslam’ı yayıyorum, anlatıyorum”. Diyorlar ki; “ne istiyorsun bizden? Amacın ne?” “Ben ne istiyorum biliyor musunuz sizden? Sadece sevgi istiyorum” diyor, “Allah’ın tecellisi olarak beni sevin, o kadar.” Müminlerin birbirini sevmesinin nedeni, Allah rızası için birbirini sevmeleridir.

Cenab-ı Allah, Meryem Suresi 13’te; “Katımızdan ona bir sevgi duyarlılığı ve temizlik (verdik).” Müslüman çok temiz oluyor, bir de “sevgi duyarlılığı”. Ne “demek sevgi duyarlılığı”? Hassasiyet var sevgide. Müthiş bir duygu olarak sevgi yüklüyor Allah ona. Yani müthiş bir duyarlılık geliyor. Hem sevilmek istiyor mümin, hem sevmek istiyor. Allah, Peygamberlere veriyor bu gücü. “Katımızdan ona bir sevgi duyarlılığı ve temizlik (verdik).” İmanda iki alamet oluyor. Bir, çok temiz oluyor mümin; bir de çok sevgi dolu oluyor. İki yönüne Allah dikkat çekmiş.


Bu yazı, Sayın Adnan Oktar'ın  A9 TV'de yaptığı sohbet programından alınmış bir bölümdür. Sohbetin tamamını  bu adresten seyredebilir veya deşifresini okuyabilirsiniz. 


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder