09 Aralık 2012

Hz Mehdi (as) Gelince Ölülerde de Ferahlık Olacak!


İbn-i Musa el Esedi, Ermeki İsmail bin Malik, Muhammed bin Sinan, Ebu Carud aracılıyla Ebu Cafer Muhammet Bakır (a.s) ve onun babası ile dedesinden (a.s) rivayet eder; Müminlerin emiri Hz. Ali (k.v) minberden şöyle ferman etti.” Esedullah Hz Ali ferman buyuruyor; “Ahir zamanda benim soyumdan bir zat çıkacak” diyor, minberde. “Onun rengi kırmızı ve beyaz karışımıdır.” Cildi öyledir diyor, kırmızı ve beyaz karışımıdır. “Geniş karınlıdır” diyor yani alışılmışın dışında karnı geniş. “Baldırları büyük. Omuzları dik ve geniştir.Sırtındaki leke, Peygamber (s.a.v)’in lekesine benzemektedir.” Peygamberimiz (s.a.v)’deki mühre benzer diyor, sırtındaki mühür. “İki isme sahiptir; biri gizli olduğu hâlde diğeri herkesçe bilinir. Bayrağını salladığı zaman onun için doğu-batı arasındaki her yeri aydınlatacak ve kulların kafalarını ele geçirecektir.”

Hz. Mehdi (a.s) ne yapıyormuş? “Kulların kafalarını ele geçirecektir.” Beyinlerine etki edecektir Hz. Mehdi (a.s), Hz. Ali (r.a) diyor. “Kalbi demir parçası gibi olmayan hiçbir Mümin kalmayacaktır.” Hepsi demir gibi olacak diyor. Hepsi ama bütün Müminler. “Allah ona kırk kişinin kuvvetini, kudretini vermiştir. Kalbine ve kabrine söz konusu ferahlığın dolmadığı hiçbir meyyit kalmayacak. Onlar kabirlerinde birbirlerini ziyaret ederek, El Kaim (a.s)’ın kıyamıyla müjdeleşecekler.” Ölüler de birbirini müjdeleyecek Hz. Mehdi (a.s)’ın kıyamıyla ilgili. Birbirlerini ziyaret edecekler diyor kabirlerinde, onun sevincini yaşayacaklar. Bediüzzaman da diyor ya; “Kabrimizden seyredip sevinç duyacağız” diyor ya, bakın Hz. Ali (r.a) onu bildiriyor.

“Hocam bugün Akit Gazetesi, Bediüzzaman Hazretleri’yle ilgili küçük bir kitap hediye etti. Sayfa 93’te; “Ta ahir zamanda asrın sahipleri” dedikten sonra yani Bediüzzaman’ın kendi bizzat el yazısıyla yazdığı, yani ‘Hz. Mehdi (a.s) ve talebeleri’ bölümü çıkarılmıştı” diyor. Çok acı, çok acı. Bediüzzaman, kendi bizzat el yazısıyla yazıyor, baskıda da çıkmıyor, kendi el yazısıyla tashih ediyor burada yine çıkarılmış çok acı. Bunlar doğru şeyler değil. Hadi çıkarılsa bile, 300 sayfa anlatmış Hz. Mehdi (a.s)’ı, hangi birisini çıkaracaksın? Bakın diyor ki çok acayip; “Kalbine ve kabrine söz konusu ferahlığın dolmadığı hiçbir meyyit kalmayacak.” Bütün ölülerde de ferahlık olacak Hz. Mehdi (a.s) gelince diyor. “Onlar kabirlerinde birbirlerini ziyaret ederek El Kaim (a.s)’ın kıyamıyla müjdeleşecektir.” Bediüzzaman ne diyor? “Kabrimizde biz de seyredip Allah’a şükredeceğiz, müjdeleşeceğiz” diyor. Hz. Ali (r.a)’ın söylediğinin aynısını söylüyor.

İbn-i Şehraşub menakıbına ve el Heracit ve ceraih eserlerinden Hasan bin Zarif rivayet eder; “Gönlümü iki konu meşgul ediyordu. Onlarla ilgili Ebu Muhammed (a.s)’a yazmak istedim. Böylece kendisine bir mektup yazdım. El Kaim (a.s)’ın”-Hz. Mehdi (a.s)’ın “onun ne ile hükmedeceğini ve meclisin nerede olacağını sordum. Şöyle bir cevap geldi; ‘El Kaim (a.s) hakkında sormuşsun. Kıyam ettiği zaman arasında Hz. Davud (a.s)’ın hükmüne benzer şekliyle kendi ilmiyle hüküm verecek ve herhangi bir delile ihtiyaç duymayacaktır.”Yani vicdani kanaatiyle anlıyor. Yamuk mu adam, normal mi, üçkâğıtçı mı, baktı mı anlıyor.

“İ'lamu'l-Vera el irşad eserlerinde İbn-i Küleyni Ali bin Muhammed ve Hasan bin Zarif senediyle benzer hadislere yer vermiştir” diyor. Çok fazla bu konuda hadis vardır diyor. Beyrut baskısı eserde 1404, cilt 50, sayfa 264. Bak 50. ciltte. Kaç cilt Hz. Mehdi (a.s) ile ilgili kitap yazılmış Bihar'ul- Envardaha bu 50. cildinde, maşaAllah.

Hz. Mehdi (a.s)’ın El Kaim olarak adlandırılmasının hikmeti soruluyor. Peygamberimiz (s.a.v) cevap veriyor; “El Kaim (a.s)’ın böyle adlandırılmasının nedeni; öldüğü” mağlup olduğu, çıkmayacağı, böyle bir ferecin olmayacağı “düşünüldüğü sırada kıyam edeceği içindir”diyor. El Kaim, buradan gelir lakabı diyor. Öldüğü, bittiği, artık çıkmayacağı iddia edildiği dönemde çıkacağı için, o lakap verilmiştir ona. El Kaim lakabının nedeni budur diyor Peygamberimiz (s.a.v). Narcılar, duyuyor musunuz?

Fazlı Musa bin sad’dan Adnan, Abdullah bin Kasım el Herzemi aracılığıyla Ebu Said el Horasani’den rivayet eder; “Ebu Abdullah Caferi Sadık (a.s)’a sordum. El Mehdi ve El Kaim aynı kişi mi? ‘Evet’ dedi. Niçin El Mehdi olarak adlandırılır? dedim. Buyurdu ki; ‘Zira kendisine bütün gizli şeyler gösterilmiştir.” Demek ki, muazzam bir istihbaratı olacak mübareğin. Belki cin âlemi, belki başka sebepler. “El Kaim olarak adlandırılması da öldüğü, bittiği, çıkmayacağı iddia edildikten sonra büyük bir emirle kıyam edeceği içindir.” Büyük bir şaşa ve güçte kıyam edeceği içindir diyor. El Kaim lakabının sebebi budur diyor. Yok oldu, bitti, çıkmayacak dendiğinde çıkacağı içindir diyor, inşaAllah.


Bu yazı, Sayın Adnan Oktar'ın  A9 TV'de yaptığı sohbet programından alınmış bir bölümdür. Sohbetin tamamını  bu adresten seyredebilir veya deşifresini okuyabilirsiniz. 


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder