11 Aralık 2012

Allah Dünyayı Çok Sevmemizi İstemiyor !


 Bu hücredeki olaylar, ara ara düşünüyorum da; insanların onları kafasında toparlamasına, hepsini toparlayıp aynı anda düşünmesi, eğer imkanı olsa, insanın nutku durur. Ama bu konuları çok iyi öğrenip, tekrar tekrar yapıp, adı gibi ezberlenmesi lazım. Çok acayip bir sanat. Allah dünyayı sevmemizi istemiyor, ben onu görüyorum. Yani dünyayı sevmeyeceğimiz her türlü tedbiri almış Cenab-ı Allah. Ahireti süratle istememizi istiyor. İnsanlarda ahireti istemeyi çok ileriki zamana bırakma eğilimi var. Yetmiş yaşında, seksen yaşında bile olsa yine de yüz, yüz yirmi yaşına kadar yaşayacağını düşünüp ahireti çok ileriki zamana atma eğilimi var. Halbuki insan her an ölebilir; yani birkaç gün içinde ölmesi çok rahat mümkün, birkaç ay içinde ölmesi mümkün, birkaç saniye içinde ölmesi mümkün, hemen ölmesi mümkün. Birden zaten dünyayı terk etmiş oluyor insan.

Bu kadar ölümle iç içe yaşarken, dünya da bu kadar ehemmiyetsizken, ahiretin önemsiz, ikinci derecede görülmesi akıllı bir insanın yapacağı bir şey değil. Yani samimi ve derin düşünüp, başkaları yapmıyor dahi olsa; dikkatini, iradesini toplayıp bu açık gerçeği görmesi lazım insanın. Başka insanlar fark edemiyor olabilirler. Beynimizin içinde Allah bize insanları öyle gösteriyor, imtihan olarak. Belki birçoğu ölü, Allah bize dese ki;“Ben sana iki bin, üç bin tane ölü gösterdim, sen gittin ölülere uydun. Niye dirilere uymadın, niye Kuran’a uymadın?” derse ne diyeceğiz? “Hepsini gölge varlık olarak yarattım ben” dese, çok acayip bir duruma gelir insan.

 Dünyaya gençken bağlanma şiddetli oluyor, orta yaşta ve yaşlılıkta da şiddetli oluyor.Yani bir ara dönem ben görmedim. Gençken hiç aklının ucundan geçmiyor zaten. Mesela kız çocuklarına, delikanlılara bakıyorum, uçsuz bucaksız hayat bizim diye düşünüyorlar. Daha dur bakalım gibi, binlerce seneleri varmış gibi bir üslup. Kırk-elli yaşında, “Dur bakalım daha yaşlanmadık” diyor. Yetmiş-seksen yaşında da nasıl oluyorsa bir şekilde düşünmüyorlar, yine çok uzun vakit var gibi düşünüyor. Çünkü on-yirmi sene var gibi düşünse bile, o ona çok uzun zaman gibi geliyor. O zaman düşünürüz gibi oluyor, erteleme oluyor. Allah Kendine yaklaştırmak için insanı çok aciz yaratmış, harikaları da çok fazla yaratmış.


Bu yazı, Sayın Adnan Oktar'ın   A9 TV'de yaptığı sohbet programından alınmış bir bölümdür. Sohbetin tamamını  bu adresten seyredebilir veya deşifresini okuyabilirsiniz. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder