24 Mayıs 2013

Önceyi ve sonrayı sonradan yaratmıştır Allah !


 “Allah varsa, bizi yarattıysa, her şeyi biliyorsa, ne yapacağımızı biliyorsa niye sınav yapıyor?” Bizim kendimizi görmemiz için yapıyor. Allah bizi sınıyor anlamında, yani Allah bizi bilmiyor da öğrenmek için yapıyor anlamında değil. O, Allah’ın üslubu. Ledüni bir açıklamadır o. Yoksa mesela ben kendimi bilmiyorum, benim kim olduğumu Allah bana gösteriyor. Ne kadar süre? Mesela Allah ömür versin, kaç yılsa, o kadar süre beni bana gösteriyor. Niye gösteriyor beni bana? Eğer cennet nasip ederse Allah, inşaAllah olur, cennette o zaman ben kendimi sevmiş olacağım. Diyeceğim çile çektim, mücadele ettim, azmettim, Darwinizme-materyalizme karşı mücadele ettim.

 Müslümanların beni niye sevdiğinin mantığını göreceğim. Çünkü durduk yere beni severlerse, biraz acayip olur, değil mi? Yani hiçbir özelliğim yoksa severlerse, acayip olur. Allah dilerse olur, ayrı mesele de ama sebebe dayalı olarak, bu tarz sebebe dayalı olarak bir şey olması lazım. Diyecekler ki, şu mücadeleyi yaptı, bu mücadeleyi yaptı, hapse girdi, akıl hastanesinde yattı, yılmadı, davasından ödün vermedi. Cennette bu konuşulunca ben ne olurum? Hoşuma gider. Hoşuma gitsin diye Allah bunları özel yaratıyor. Bizi bize gösteriyor Allah. İmtihanın anlamı budur. “Allah nasıl yaratıldı?” diye soruyormuş sürekli olarak.

 Şimdi bak ne diyorsun sen burada Mert, demek istediğin şu, “Allah’tan önce ne vardı?” diyorsun değil mi? Zaman, zamanın içine giriyorsun bu anda. Zamana göre soruyorsun, “daha önce ne vardı? Daha sonra ne vardı?” Zaman sonradan yaratıldığına göre, mekan sonradan yaratıldığına göre bu soru, anlamını kaybediyor. Allah, nasıldı biliyor musun sana söyleyeyim Mert. Kainatı nasıl yaratmıştır; sonsuz kısa zamanın içinde yaratmıştır. Sonsuz kısa zaman ne biliyor musun? Katrilyonun katrilyonda biri değil. Katrilyon çarpı katrilyonda bir anlamında da değil. Katrilyonlarca sene katrilyonu birbirine çarpsan, o kadar çıkan zaman içerisinde çıkan o küçük birimi ele alsan, yine o kadar da değil. O kadar kısa süre içerisinde, sonsuz zamanı yaratıyor. O yüzden aklın almıyor, o yüzden kavrayamıyorsun. Zamanlı olduğun için, bunun bir mantığı olmaz.

Yani zamanla bağlantılı bir soru soruyorsun. Önce; diyemezsin, çünkü önceyi sonrayı sonradan yaratmış Allah. Bu şekilde, nasıl anlatayım sana; mesela şimdi şöyle bir ses bak. (tık tık tık) Şimdi bunu unutma aklında tut. (tık tık tık) şimdi bu sesle ilk sesi kafanda kıyasladın, o kıyastan bir zaman birimi kafanda oluştu. Ama bu nasıl bir şey biliyor musun, bu bir inanç. Beyninde bir inanç olarak oluşturdun sen bunu. Buna sen zaman dedin. Allah katında işte böyle bir şey yok. O senin beyninde oluşuyor. Oradan bunu anlayabilirsin, oradan kavrayabilirsin.


Bu yazı, Sayın Adnan Oktar'ın   A9 TV'de yaptığı sohbet programından alınmış bir bölümdür. Sohbetin tamamını  bu adresten seyredebilir veya deşifresini okuyabilirsiniz. 



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder