05 Mayıs 2013

Hz Mehdi (as)'ın Talebelerinin Özelliği 'Sadakat Ve Tesanüd'


Bediüzzaman diyor ki bakın: “Çok defa” çok defa bakın bir kere değil. Ama anlamıyor adamlar. Bakın “çok defa” diyor, “mektuplarımda işaret ettiğim gibi, Mehdi-i Al-i Resulün temsil ettiği kudsi cemaatinin” yani Hz. Mehdi (a.s)’ın başında bulunduğu kudsi, kutsal cemaatinin, “şahs-ı manevisinin” yani o topluluğun “üç vazifesi var.” Üç tane. “Eğer çabuk kıyamet kopmazsa ve beşer bütün bütün yoldan çıkmazsa,” yani anarşi, terör, çünkü o devirde dünya zaten batmış vaziyette Bediüzzaman zamanında, eğer iyice yoldan çıkmazlarsa diyor. Düzelmiş bir ortam yok. Yoldan çıkmış Bediüzzaman zamanında. Adam ne diyor; ‘baharda geldi Bediüzzaman’ diyor. Bediüzzaman ne diyor: “Beşer yoldan çıkmış, bütün bütün yoldan çıkması tehlikesi var” diyor. “Çıkmazsa” diyor, “o vazifeleri onun cemiyeti” Hz. Mehdi (a.s) cemiyeti, “ve seyyidler cemaati yapacağını rahmet-i İlahiye’den bekliyoruz. Ve onun” o şahsın “üç büyük vazifesi olacak: “Birincisi” bakın neymiş: “Fen ve felsefenin.” Fen ve felsefe. Kuran’dan anlatacak demiyor. Hadisle anlatacak demiyor. İmam Hatiplerle yapacak demiyor.

“Fen ve felsefenin tasallutuyla” musallat olmasıyla. Kime? Halka, insanlara musallat olmuş fen ve felsefe, “ve maddiyun ve tabiiyyun taunu,” yani Darwinizm ve materyalizm “(insanlık) beşer içinde intişar etmesiyle,” gelişmesiyle” Güneydoğu’daki PKK konusu bu işte. Bak, “her şeyden evvel” en acil konu diyor Bediüzzaman, “her şeyden evvel felsefeyi ve maddiyun fikrini tam susturacak bir tarzda imanı kurtarmaktır.” Yani Darwinizmi, materyalizmi tam çökertecek şekilde imanı kurtarmaktır. “Ehl-i imanı dalaletten muhafaza etmek” yani imanlı olan insanların Darwinizme, materyalizme gitmesini engellemek, “ve bu vazife hem dünya, hem her şeyi bırakmakla” demek ki, Hz. Mehdi (a.s) ne yapacakmış? Hem dünyayı bırakıyor, hem her şeyi bırakıyor. Mesela evlenmiyor, işe gitmiyor, hayatını bu konuya veriyor Hz. Mehdi (a.s). “her şeyi bırakmakla çok zaman” çok zaman gerektiriyor, “tedkikat ve meşguliyeti iktiza ettiğinden” araştırma ve inceleme meşguliyeti gerektirdiğinden, “iktiza etiğinden Hazret-i Mehdinin,” bak şahs-ı manevinin demiyor, Hz. Mehdi (a.s)’ın, “o vazifesini” yani Darwinizmi, materyalizmi çökertme vazifesini, “bizzat kendisi görmeye vakit ve hal müsaade edemez.” Ne vakti müsaittir Hz. Mehdi (a.s)’ın diyor, ne de hali müsaittir.

 Neden diyor: “Çünkü hilafet-i Muhammediye (a.s.m.) cihetindeki saltanatı, onunla iştigale vakit bırakmıyor.” Bir kere Hz. Mehdi (a.s) halife, Müslümanların lideri. Bediüzzaman böyle bir görev almadı. İkincisi: “Bizzat kendisi görmeye vakit ve hal müsaade edemez” diyor. Bediüzzaman, bizzat zaten kendisi eserlerini yazıyor ve kimseden de istifade etmemiştir. Kendi yazmıştır eserlerini. Ama Hz. Mehdi (a.s)’da böyle değildir diyor. Bakın ne diyor: “Çünkü hilafet-i Muhammediye (a.s.m.) cihetindeki saltanatı, onunla iştigale vakit bırakmıyor. Herhalde” ne demek herhalde? Gözüyle gördüğünü anlatıyor. Zaman kalkmış Bediüzzaman’a. “Herhalde o vazifeyi” yani Darwinizmi, materyalizmi yıkma vazifesini, “ondan evvel bir taife bir cihette görecek.” Yani Avrupalı bilim adamları, Darwinizmi, materyalizmi araştıran bilim adamları. Bak “bir cihette görecek.” “Taife” diyor, çünkü Müslümanlara taife demez Bediüzzaman. “Bir taife görecek” diyor. “O zat,” yani Hz. Mehdi (a.s) “Muhammed Mehdi o taifenin” bilim adamlarının “uzun tetkikatıyla” yani senelerce yaptıkları araştırma ile “yazdıkları eseri” yani her türlü kitabı, bilgiyi, cd’yi “kendine hazır bir program yapacak.” Yani kitaplarında, televizyon programında, internette her yerde kullanmak üzere oradan istifadeyle hazır bir program yapacak.

 Ama tabii Hz. Mehdi (a.s)’ın yorumu ve oraya katılımıyla anlam kazanıyor. Onu söylüyor Bediüzzaman. Çünkü o taifenin özelliği ne? “Bir cihette görecek o görevi o taife” diyor. Hz. Mehdi (a.s) tam anlamıyla. Hazır bilgiyi alıyor, öyle bir yorumluyor ki, kaçmak mümkün değil, “onunla o birinci vazifeyi” yani Darwinizmi, materyalizmi çökertme vazifesini “tam yapmış olacak.” Burada ne diyor o adamlar için? Yani o taife için, “bir cihete görecekler” diyor. Hz. Mehdi (a.s) ne yapıyor? Tam, tam yapmış. Bediüzzaman diyor ki: “Ben, iman hakikatleri cihetinde bir cihette görev yaptım” diyor. “Mehdi iman hakikatleri yönünden tam yapacak görevini” diyor. “Saltanat aleminde tam, hilafet aleminde tam, siyaset aleminde tam, her şeyde tam yapacak” diyor. “Bütün gelen Mehdi’ler bir cihette yapmışlardır” diyor. Bir vazifeyi bir cihette yapmışlardır. “Mehdi üç vazifeyi tam yapacak” diyor. “Bu vazifenin istinad ettiği kuvvet” Hz. Mehdi (a.s)’ın bu faaliyetinde istinat ettiği, dayandırdığı kuvvet “ve manevi ordusu,” Hz. Mehdi (a.s)’ın “manevi ordusu var yalnız ihlas” Bakın, Hz. Mehdi (a.s)’ın talebelerinde neler varmış. İhlas-samimiyet bir “ve sadakat” hocalarına sadıklar. Hz. Mehdi (a.s)’ın talebelerinin ikinci özelliğini söylüyor. Daha Hz. Mehdi (a.s) yok.

Bunu söylediğinde 70 yıl önce söylüyor. Hz. Mehdi (a.s) daha doğmamış. Ta o zamanlar söylüyor bak, “sadakat gösterecekler” diyor talebeleri. Daha talebeleri doğmamış. Daha talebeleri doğmadan, talebelerin özelliğini söylüyor, “sadakat ve tesanüd” acayip birbirlerine bağlılar Hz. Mehdi (a.s)’ın talebeleri. “Tesanüt sıfatlarına tam sahip” diyor yarım değil. Öyle uyduruk Müslüman değil, hakiki Müslümanlar. “Tam sahip olan bir kısım şakirtlerdir.” Talebelerinin hepsini kitap faaliyetlerinde görevlendirmiyor Hz. Mehdi (a.s), bir kısmı. Tamamı yapıyor demiyor. Detayı görüyor musun? Kitaplarını nasıl yazdığını bile yazmış Bediüzzaman Hz. Mehdi (a.s)’ın, nasıl hazırlayacağını. Hangi konuya ağırlık vereceğini önden. “Zannediyorum ki, siyasete karışmayacak Mehdi” diyor. İki yerde söylüyor Hz. Mehdi (a.s)’ın siyasete karışmayacağını. “Ne kadar da az da olsalar,” bak sayıları da az diyor. Sayılarına kadar biliyor, “manen bir ordu kadar kuvvetli ve kıymetli sayılırlar.” Yani bir ordunun yapamayacağı gücü onlar gösterecekler diyor.


Bu yazı, Sayın Adnan Oktar'ın   A9 TV'de yaptığı sohbet programından alınmış bir bölümdür. Sohbetin tamamını  bu adresten seyredebilir veya deşifresini okuyabilirsiniz. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder